Via Death Valley naar LA - Reisverslag uit Hollywood, Verenigde Staten van Jakke Lies - WaarBenJij.nu Via Death Valley naar LA - Reisverslag uit Hollywood, Verenigde Staten van Jakke Lies - WaarBenJij.nu

Via Death Valley naar LA

Blijf op de hoogte en volg Jakke

16 September 2014 | Verenigde Staten, Hollywood

Van de regenbuien een paar dagen geleden naar de hittegolf! De tropische stormen voor de kust van Mexico doen hier goed hun werk...
In Death Valley was vooral de artists drive mooi, met weer veel verschillende kleuren rots. Voor de rest konden we het niet lang keren uit de auto met temperaturen tot 45 graden op het laagste punt (Badwater, 86m onder zeespiegel). We sliepen in Ridgecrest en gingen de volgende dag door naar LA. We sliepen in een motel in een beetje een creepy buurt in Hollywood ('s avonds effe wandelen zat er dus niet in, maar ja hier moet je toch alles met de auto doen). We gingen nog even naar de Spaanse wijk (er was net een druk festival), Chinatown (geen botte te zien) en richting Hollywood sign en Beverly Hills/Rodeo drive.
De volgende dag gingen we richting Universal studios. Het was echt bloedheet... Tegen de 40 graden. Gelukkig was het niet overdreven druk en waren overal drinkfonteintjes. Toch wel de moeite dat park. Geeft een hele andere blik op films en de attracties zijn gewoon leuk... En ge wordt bijna overal goe nat, zalig met dit weer. Daarna nog eens eten bij het Hard Rock cafe... Traditie in ere houden en net hebben we even afgekoeld in het zwembad. Het was al donker, maar nog altijd 35 graden volgens de meter in de auto... Morgen door naar de kust!